Way to Singapore

1 augustus 2014 - Singapore, Singapore

De nachtbus.. Ik heb het gevoel constant in een neerwaartse achtbaan te zitten. Bij iedere bocht voelt het alsof we op de twee zijwielen er doorheen vliegen. Wat een achterlijke gladiool zit er achter het stuur!!! Ik word van links naar rechts geslingerd en krijg zelfs kriebels in mn buik zoals ik die in de Python heb.. Laar probeert te slapen/slaapt.. Ik vraag me af of dit wel helemaal normaal is?! Het is pikdonker om me heen dus kan geen andere blikken lezen helaas. Pff.. Gordijn open, gordijn dicht, ogen open, ogen dicht. Niks helpt.. Ik neem gewoon nog een reispil. Zelfs m'n hardcore muziek op volume maximaal wil geen afleiding bieden. Ik heb moeite om mijn leven (of dood) uit handen te geven aan deze crazy ass achter het stuur. Mijn leven is te leuk!! Ik wil eruit! :(

Ik schrik wakker. De buschauffeur hoor ik schreeuwen. We zijn ergens in de middle of nowhere en iedereen loopt de bus uit. "Huh, wat? Wat gebeurt er?" Vraag ik. "Overstappen naar een andere bus".. Oke oke ik kom al. Ik begin als een malle mn spullen te pakken, want het lijkt erop dat we haast hebben. Ik kan mijn tweede slipper niet vinden.... Naja dan maar op 1. Ik loop de bus uit en bedenk me dat dit idioot is. Ik moet gewoon twee slippers hebben?! De buschauffeur loopt mee terug en vind hem aan de andere kant van de bus. "Hoe kan dat..?"

Ik lig nog net niet in te doezelen in de tweede bus (waar we nog maar met vier mensen over zijn) of de lichten gaan aan en iedereen gaat er weer uit. "WAT is er nu weer?" Grensovergang..

Het lijkt alsof er een bepaalde geheime code heerst. Iedereen, maar dan ook iedereen op de grensovergang wandelt even snel. Net niet rennend, maar snelwandelen is code. Ook op de roltrap. Laar en ik zijn wazig van de reis, de reispillen en deze hectiek midden in de nacht. We lachen en laten ons als kuddedieren meevoeren met de stroming.. Ik snap er allemaal niks meer van.

Aan de overkant gaan we bus weer in en 2 min later bus weer uit. Dit keer met al onze bagage en we krijgen een stempel. Welcome to Singapore :)

Dit is eigenlijk het plaatsje Johor Bahru, onze eindbestemming. Maar de chauf staat te wachten en we moeten door! God mag weten waarheen...

Een busstation in Singapore! Uber chill. Tijd: 04:45.... We lopen met onze backpacks door de stad. Het is midden in de nacht maar het zou zomaar 1 uur smiddags kunnen zijn. Ik heb geen besef van tijd.

Eerlijk gezegd loop ik nu helemaal bij met mijn reisverhalen! Op dit moment en op het moment dat ik dit reisverhaal online zet, lig ik op een bankje in de lobby van een hostel. Tijd: 5:35.. check-in time is pas 14:00 vanmiddag. Ik ga proberen nog wat te slapen.

Singapore continious.. :)

Veel liefs en een dikke knuffel xxxxx

1. Alyssa:
    1 augustus 2014
    hahaahaha toen ik dit las "Ik loop de bus uit en bedenk me dat dit idioot is. Ik moet gewoon twee slippers hebben?!" moest ik zo hard lachen :D enjoy chick! Singapore ziet er super mooi uit op de foto's & luxe haha weer even de andere kant van de wereld lijkt wel hè? xxx
  2. Kiki:
    1 augustus 2014
    Jaa op 1 been kan een mens niet leven;) oh Singapore is echt amazing... Jaa is zeker anders! Heeft wel echt een aziatische touch, maar veel meer ontwikkelt allemaal. Thanks babe!! Kussie