Singapore II

3 augustus 2014 - Singapore, Singapore

Ik open mijn ogen en zie overal mensen. Oja, ik lig nog steeds in de lobby met Laar aan mn voeteneind. Het is 07:15 en mensen beginnen met leven. Ik voel me net een zwerver die wakker wordt midden in de binnenstad recht voor de McDonalds. Iedereen die langs loopt kijkt me vreemd aan. "Waarom liggen hier twee stinkende, crackie vrouwtjes op de bank?" hoor ik ze denken. (We namen ook de hele zithoek in beslag, daar niet van)

Om 09:00 heb ik genoeg van het gestaar. Kan er bijna geld voor vragen! Ergens is het wel begrijpelijk.. Ik ruik mezelf aangezien we weet ik veel hoelang hebben gereisd en zie eruit alsof ik 6x overreden ben. Gelukkig mogen we ff douchen, chill! We kunnen nog steeds niet inchecken. Dan maar naar Starbucks, what a lovely beginning of our day again!

Singapore is echt een fantastische staat.. De meest originele architectuur kom je hier tegen. Het is massive, impressive en tegelijkertijd hangt er een hele gezellige, gemoedelijke "london" sfeer. De mensen zijn super vriendelijk, het eten is top en het is heaven voor shopliefhebbers. Tijdens lunch besluit ik dat ik nooit meer naar huis wil. Ik wil in Singapore wonen. Ik voel me helemaal thuis hier.

Singapore heeft eigenaardige regels. Verboden te spugen, op straat mag je niet overal roken maar heb je smoking areas (erg irritant), verboden vuil op straat te gooien (goed!), verboden fruit mee te nemen in de metro (?) en in sommige straatjes kom je ineens een bord tegen met verboden alcohol te nuttigen/in bezit te hebben.

Ananasgebouwen (daar vind ik het op lijken dan), de famous building met de boot er op, gigantische kantoren, tientallen huge shoppingmalls (ook 1 met een kanaal en bootjes er doorheen, Laar was in heaven) mega gardens en duizenden heerlijke restaurantjes, het kan niet op.. Dit ziet er echttttt vet uit allemaal.

Na de hele dag te hebben gewandeld en 3 dagen slecht/weinig slapen zijn we kapot. Als lunch hadden we brood en biefstuk (overheerlijk) wat we al weken niet op hebben. Mijn darmen hebben veel moeite dit te verteren.. Savonds hebben we genoeg aan een kannetje Sangria en slechts drie tapas. Potje duizenden en trusten.

Day 2: opstaan! Starbuckie erin mikken, en door. Er is dus een aparte wijk in Singapore dat een en al shoppingmall is met de duurste merken. We wanna see!!

Onderweg raken we verzeild in een andere mega shoppingmall. We scoren een jurkje en schoenen. Vanavond willen we een drankje doen op de rooftop van het gebouw met die boot. Slippers, sportschoenen en basic hempjes zijn daar verboden. We need to be really fancy. Dus het 'moest' wel;)

Sowieso ziet iedereen er vet hip uit hier in Singa! Kan ook bijna niet met zoveel mode. Al die kleine dressed-up mini Aziaatjes, super schattig:) knappe vrouwtjes zijn het overigens. Mannen daarentegen niet.

Het is zaterdagmiddag en dat is te merken. Allerlei vage figuren staan op pleintjes geld te verdienen met rare trucs. Er vliegen zwevende barbies om me heen en wat wel leuk is, veel tentjes met waarzeggers. Ik denk dat je als vrouw dat doet op zaterdagmiddag. Met je vriendinnen eens checken hoe t zit met de mannen in de toekomst. Ga ik ooit nog trouwen? Hoeveel kinderen krijg ik? Je kan bijvoorbeeld ook de topic "work" kiezen uit het menu. Fantastisch! En ik bedenk me hoe mijn toekomst er uit ziet. Nul indicatie van op het moment..

Honger!! Op zoek naar eten. Laar spot een bordje met "handpalm reading" en wil graag naar deze chinese vrouw toe. Ik ben er wat sceptisch over, maar weetje.. Why not. Misschien heeft zij wel een indicatie van mijn toekomst. Zou fijn zijn..

Ze begint een soort gebedje en strooit as over mijn handen en wrijft dit in. Bij binnenkomst keek ze me geschrokken aan: "you feel stressed, Miss?!" Ik zei van niet. "You don't? So you're feeling completely fine?". Jep. "That's interesting.." En ze begon met een aantal dingen die ze voelde en zag. Het waren eigenlijk erg persoonlijke dingen.  Leuke dingen overigens, maar ook minder leuke. Ik voelde me oprecht connected met haar. Het was aan de ene kan heel fijn dat ze zo dicht bij mijn emoties en karakter kwam, tegelijkertijd vond ik dit ook best heftig. Ze wist dingen die niemand anders wist?

Meditatie. Dat is in ieder geval wat Laar en ik moeten doen. Oja, en vegetariër worden. Nouja goed.. Dat eerste wil ik zeker leren. Het tweede, zien we dan wel weer.

Samen met haar mediteren we 15 min. Ik ben zo onder de indruk van dit tafereel. Ik ga mediteren. Thuis ga ik mediteren. We krijgen nog wat boeken mee over het boedisme, buddha en meditatie. Spiritueel allemaal he? Ik houd er van!:)

Inmiddels is het 17:00 en we zijn nog steeds niet in de shoppingwijk, oops. Te veel bezienswaardigheden onderweg! Ik ben lichtelijk van mijn apropos door de meditatie en heb zin om even een lekker cocktailtje drinken ergens.

Nou, daar gaan we dan... Even 1 (want het is VEULSTE duur) drankje doen op de rooftop van dat gekke gebouw. We zien er fancy uit, yes!

Ik kijk werkelijk de ogen uit mn kop wanneer ik de view zie.. Jezus christus.. Wat is dit bijzonder. Het voelt letterlijk alsof ik op de top van de wereld sta. We hebben een staantafeltje aan de view kant te pakken en aan de andere kant van ons is een gave dansvloer en club. Amazing.. Really amazing..

"Is het goed als wij onze drank uitstallen op jullie tafeltje?" Vraagt een jappie. "Tuurlijk, why not.." Ik verwacht gewoon wat glazen wijn, maar integendeel. Flessen Grey Goose en Chevas Blue komen tevoorschijn. Een flinke bak ijs en jus d'orange en cola. Mi gado!!! "Willen jullie meedrinken?" Vraagt de jap.. "Uhhhhhhh.. Oke??" Ik antwoord een beetje stuntelig aangezien ik nog even onder de indruk ben van alles om me heen.

Ik lach me dood om de jap. Hij giechelt de hele tijd en is denk ik gay. Cute! Hij drinkt zelf niet, maar als mijn glas vodka of whisky (ja we moesten en zouden meerdere glazen tegelijk hebben) voor 2/3 leeg was, werd deze meteen bijgevuld. Laar en ik hoeven alleen maar te staan, te drinken, te dansen en te genieten. Hapjes komen op tafel en de creditcarten vliegen om mn oren. En nee, niet die van mij;)

Omringd door de giechelende jap, eentje welke een soort van bezeten lijkt en af en toe in slaap valt en de meest rijke mensen genieten we.. What a dahm life.. Een totaal ander soort genieten en extase dan bijvoorbeeld de Perhantian Islands. The world is such a wonderful place.

Om 05:00 komen we tevreden en moe aan bij ons hostel. Vreemd, het nummer bordje van de dorm is er af? Laar opent de deur en what the HELL treffen we aan in godsnaam?! Een van de stapelbedden is half omgekieperd en overallll is t een chaos!! Achterin de dorm steekt ineens een koppie bovenuit: the english guy.. Completely drunk as hell!!

We gieren nog een half uur lang om de drunk english man en deze chaos in de kamer.

What a night what a night. SLAPEN moet ik.

Day 3: Hangover. Op naar Melaka. Op het hoogtepunt vertrekken is ons motto. Papa zegt dit ook altijd.. En ik zeg het niet graag, maar dat is het beste wat je kunt doen, pa.

Singapore, je bent de eerste plek waarvan ik overtuigd ben dat ik hier zeker een tijd zou kunnen wonen. Ik ga als ik terug ben meteen kijken of ik hier kan afstuderen.

So.. what's home after this amazing trip we have?

Lots of love x

1. Alyssa:
    4 augustus 2014
    leuke foto's en leuke verhalen :-) nu snap ik de foto van het bed hahah!! Wat jij bij Singapore hebt dat had ik bij NY, zou er zo kunnen wonen! Heerlijk is dat toch als je dat bij zo'n grote stad kan voelen :D xx xx