Cherating

1 augustus 2014 - Cherating, Maleisië

Noodle ontbijtje in Kuala Terengganu en alsnog naar Cherating. Een leuk bungalowtje zonder airco, vol muggen en muren vol schimmel wordt onze (bloedhete) nieuwe acco. Het heeft tenminste een zacht matras.......

Dit plekje ligt aan de kust en we gaan meteen richting het strand want het is stralend weer! Bij een leuk beach barretje drinken we vodka en genieten we van het uitzicht. Even lekker relaxen..

Savonds eten we bij 'Duyong'. Ik vind het De Jongh op zn Aziatisch. Kan niet missen! Eindelijk eet ik weer one of my favorite meals: sweet & sour chicken! Mi gado.. Smullen!! Naast ons zit een sjiek de friemel mevrouw in een zeer fancy zwarte burka met diamanten en super hippe zonnebril. Ik vermoed dat ze erg rijk is en wellicht beroemd. Ze probeert te doen alsof wij niet interessant zijn, maar wil na 2x heen en weer lopen toch graag met ons op de foto. Meerdere poses moeten we aannemen en haar "butler achtig iemand" maakt foto's met de Ipad in luipaarden leer. Wij willen ook! Even later zien we op Laar haar Iphone dat ze een echte duckface prof is. Wat een baas!!

We proberen onze trip verder richting Singapore te regelen. "De bussen zitten de komende allemaal dagen vol." Aha.. We willen in ons hutje even rustig nadenken over alle verdere opties.

Oke, we zijn eruit. Terug naar het kraampje voor de bustickets om toch nog wat dingetjes te vragen. Niemand te bekennen.. een vrouw uit de kledingshop er tegenover probeert iemand te bereiken. Ze loopt wat heen en weer met haar Ipad en roept ineens: "THOSE people?! - wijst naar de ticket kraam - they are DEAD!" Ik kijk Laar geschrokken aan.. Wat??? Dood??Ineens? Huh?!! En we reageren wat wazig.. Waarop de vrouw antwoord: "Crazy people!!!! CRAZY!!" We bedanken vriendelijk en lopen een beetje verbaast terug naar ons hutje.. Dussss...

Laten we er maar ff een nachtje over slapen. We zijn uitgeput.

Day 2: Laar heeft geen oog dicht gedaan, waar ik me iets bij kan voorstellen. Het was ook echt heel warm. Ik daarentegen heb een betere nacht gehad dan verwacht. Buiten dat ik dit keer vlooien in bed had ipv mieren en het ongeveer 67 graden was ben ik slechts 8x wakker geworden..

Ik besluit een poging te wagen om een stukje te joggen. De meeste weten van mijn scheurtje in mn knie waardoor ik deze niet extra mag belasten. At least I can try!

Oeffff dit heb ik gemist!! Ik jog over het strand en geniet van het feit dat er bijna niemand anders is. Dit voelt lekker zeg.. Helaas na 10 minuutjes wordt het al gevoelig in mn knie en besluit ik even te stoppen. Uiteindelijk na een kleine 20min kom ik zwaaaaar bezweet door de extreme luchtvochtigheid weer aan bij het hutje. Nog een half uurtje kracht en ik ben trots op mezelf. Sporten.. I love it!!

Het "plan" is om next level te gaan. We planten onze bips na het ontbijt op de stoeprand langs de soort van snelweg en gaan wachten.. Op wat? Op een bus of iets dat ons in ieder geval verder dan Cherating richting Singapore kan brengen. Dit is echt back to basic en ik voel me een echte reiziger. Heerlijk zeg!

Soms zien we m te laat en soms zit de bus inderdaad vol, maar na een half uur al zitten we gebakken richting Kuantan! Yessss! Kuantan is een grote stad waar we verder naar Singapore moeten komen.

Om 13:30 zijn we in Kuantan. "Om 22:30 gaat de nachtbus naar de grens bij Singapore, miss!" Oh jeetje.. Laten we het maar doen. Even 9 uurtjes overbruggen hier in de buurt dan..

Gelukkig kunnen we onszelf goed vermaken. We vinden eindelijk weer een Starbucks, zwerven rond in een Shoppingmall en chillen in de massagestoelen. We eten bij een slecht restaurant en ik ga daardoor bijna van mn stokkie vanwege het feit dat mijn lichaam de soort van 'kipstukjes' (of uitwerpselen ervan, ik weet niet precies wat ik naar binnen heb gewerkt) aan t verteren is..

Bier! Ik heb bier nodig! Na een ijskoude Tiger Radler en een heerlijk menthol peukie ben ik weer helemaal op de been. Dit wordt overigens mijn eerste nightbus.. Spannend!:D

Op het station is er wifi. Er is te veel wifi overal vind ik.. Ik wil even helemaal niet bezig zijn met Nederland! Of wat dan ook. En raak lichtelijk geïrriteerd.. Uit.. Uit dat ding!! En ik verdwijn in mn puzzelboekje.

Toedels! Op naar Singapore!

X

1. Alyssa:
    1 augustus 2014
    hahahaha die foto met die burka vrouw :P leuk!
  2. Hennie:
    1 augustus 2014
    Die 2e foto wordt mijn inspiratiebron......
    Xxxx
  3. Kiki:
    1 augustus 2014
    Hennie, ik ben nu al nieuwsgierig naar het resultaat!! Liefs xx