Melaka

5 augustus 2014 - Melaka, Maleisië

Wat een fantastisch luxe bus hebben we van Singapore naar Melaka (je weet namelijk nooit waar je in terecht komt). Mooi, want ik heb een kater en heb slechts 3 uur geslapen. Stoel op standje horizontaal dus, steun voor de benen omhoog, muziek aan, reispil er in en oogjes dicht.. Toedels!

Bijgeslapen zet ik mn beide beentjes weer op Maleisische grond. Het voelt als thuis. This time: Melaka it is.

Heuuuu! Een Hollandse molen!! Cool! We staan op een schattig pleintje en lopen langs een grachtje naar ons Guesthouse aan het water. Twee hangouderen groeten ons en we kletsen wat met ze. "Welcome back in Malaysia, ladies. Have a nice day!". Nederlanders, van deze vriendelijkheid kunnen wij leren.

Het heeft wel iets Nederlands hier. De gracht, de kleine huisjes, lantaarnpaaltjes en de molen natuurlijk. Daar zit ook geschiedenis achter, maar eerlijk gezegd ben ik dat alweer vergeten.

Laar haar Iphone is kapot en we gaan op zoek naar een tentje waar ze deze kunnen fixen. Voor diegene die in Azië zijn geweest zijn vast bekend met 'Hotlink'. Overal is Hotlink en overal hangen advertenties van Hotlink. Zelfs in iedere taxi/bus staat het nummer van Hotlink. Het is een soort parasiet die je nooit meer vergeet. Deze company fixt onder andere telefoons. Nou daar gaan we dan.. Op naar Hotlink dus.

Ja hoor, binnen 40 min een nieuw scherm voor een prikkie. Kijk, ook daar kunnen ze in NL een voorbeeld aan nemen. Hotlink is de shit.

Uiteraard is ook hier een Chinatown. Dit keer een lange, super gezellige straat met leuke kraampjes. Er worden ook echt leuke dingen verkocht dit keer! Een man groet vriendelijk en vraagt of het goed is als hij even met ons mee wandelt. Wel ja joh, gezellig! Zijn naam is Bob. Na een paar min kletsen met Bob bedankt hij ons en wenst ons een fijne dag. Kijk, hier hou ik van!!

Tussen de locals eten en drinken we voor 1,50eu p.p. Back to low budget, yes! Op de terugweg komen we voorbij Mister Potato. Echt een super gaaf optreden van een oude man op een plein waar welgeteld 12 mensen op plastic stoeltjes hem toejuichen. Prachtig dat dit serieus genomen wordt!

Ik haal nog twee pilsjes en we chillen bij ons Guesthouse aan het water. My favorite spot. Later als ik groot ben wil ik ook absoluut aan het water wonen.. Met een leuk sloepje voor de deur en misschien dat ik wel een eigen B&B begin onder in mijn pand? Dan woon ik in zo'n groot herenhuis ergens.. Hmm..

Ik schrijf mn blog en stop met dagdromen. Ik geniet van mijn uitzicht met een koud biertje en een peukie in de hand en zwaai naar wat bootjes die voorbij varen. Het leven is mooi.

Day 2: Na een heerlijke warme douche tussen de golfplaten drinken we koffie en eten we rijst. Back to Kuala Lumpur today om morgen op tijd te zijn voor onze vlucht naar..........

Xxxxxx