Pulau Pangkor

15 juli 2014 - Ipoh, Maleisië

KL naar Lumut is vier uur met de bus en 40min met de boot. Op de boot is het rustig. Het is dus ook low season nu, omdat het Ramadan is. Voor ons zitten drie kleine Maleesjes (of hoe je dat ook noemt, daar zijn we nog niet achter). Het meisje (3 jaar schat ik) vindt het erg interessant waar ik mee bezig ben. Ik laat zien hoe je crownbird speelt op de Iphone en al gauw sluiten haar broertjes aan. Zelf durven ze nog niet te spelen, dus ik besluit selfies te maken. Fantastisch! Wat een schatjes.. Ik pak de travel bibel erbij en probeer te communiceren. De oudste heet Ismael en de rest weet ik niet. Ze blijven zwaaien vanuit buiten wanneer ze bij de eerste stop de boot verlaten. Ik smelt..

Op eiland Pangkor worden we met mega coole knalroze mini vans naar het andere deel van het eiland gebracht. Zo 1 moeten we ook later.. Voor ons clubje:)

Op zoek naar een accommodatie. Er is geen kip op t eiland! Alles is zo goed als leeg. En dat is er aan af te zien.. We besluiten onszelf te verwennen met een groot resort met zwembad voor slechts 10eu p.p. met uitkijk op zee. Prima! We zijn de enige..

Ik ben overdonderd door de groenblauwe zee en achter ons een super groene jungle. Nu, op zoek naar alcohol en lekker naar the beach. We drinken twee bottled cocktails (met vitamine c, jawel) aan t water en hebben goede gesprekken met zn tweetjes. Wat een heerlijke trip, nu al! Ik kijk tevreden om me heen.. Het doet me hier denken aan Puerto Viejo in Costa Rica. Alleen dan nog onontwikkeld. Ik word er blij van. Net voordat we naar t hotel willen gaan komt er een rasta voorbij gelopen. Hij groet vriendelijk (zijn naam is Afro) en ik vraag waar we lekker kunnen eten. Nergens in de buurt, alles is dicht behalve in de stad want het is Ramadan. Oja......
Hij vertelt dat hij sinds 11 jaar alleen op t eiland tegenover ons woont en daar zijn eigen hutje en bar heeft gebouwd. Als het druk is organiseert hij tripjes en bbqs en anders leeft hij in de jungle. Ik krijg een ontzettend happy feeling. In je eentje op een heel eiland.... Wauw! Wat een contrast met mijn leven. Laten we voor een tijdje ruilen, is mijn gedachte.

In t zwembad bij t hotel zijn inmiddels de tweede gasten gearriveerd. Beetje jammer dat het allemaal local viezige kerels zijn die hun ogen uitkijken als we onszelf neer planten. Ik durf er niet in! Laar wel en ik heb nog nooit mensen zo lang zien staren naar een (zwemmend) persoon. Ik houd haar in de gaten!! Wanneer ze vertrekken durf ik ook. We doen onze daily workout in t water en gaan op zoek naar voedsel.

Op de meest aftandse scooter ever die we hebben gehuurd rijden we naar t dichtstbijzijnde soort van dorpje. Alleen maar chinezen.. Prima! Want we eten wederom onwijssssss lekkere rijst met kip en squid en vegetables. Omg!! Ik drink twee pilsjes en krijg een potje gedroogde garnalen van de 50 jaar oudere man die iets verderop zit. Bedankt.. (Dont try that at home). We discussiëren en filosoferen over de Chinese cultuur, kijken onze ogen uit en komen erachter dat we zo weinig van deze cultuur afweten. Ons things to do lijstje wordt aangevuld.

Snachts gebeurd er iets engs. Iets wat ik persoonlijk de laatste tijd vaker mee maak. Uit het niets gaat om 2:00 het grote licht aan in onze kamer.... Negermannen!!! is wat het eerst door me heen gaat en ik raak lichtelijk in paniek. Laar kalmeert en zegt.. "Het is vast een timer". Ik neem het meteen van haar aan.

11:15 wakker. We leven nog! Iets later dan gepland, maar goed.. We moeten ten slotte niks:) We pakken onze exclusieve motor weer en rijden een rondje rond het eiland. Prachtige natuur! We tanken bij een tankstation welke nog voor de oorlog is gebouwd ongeveer.. Amazing!!! Dat het ding t doet!! We ontbijten geroosterde eend wat lijkt op gummiegum en besluiten voor fruit te gaan wat we, nadat we een Nederlands ford hebben gezien, nuttigen op Coral Beach. Daar maken we onze eerste beroving mee. En jawel, door een brutaal aapje!! Hij jat onze meloen en eet t op waar we bij staan! Naja, we hebben in ieder geval apen gezien:)

Pulau Pangkor, mooi!! Super groene jungle, gele stranden en groene zee. Aardige chinezen, alleen jammer dat het rommelig en niet altijd even schoon is. We pakken onze biezen.. Op naar Cameron Highlands now!

(Fotos volgen)

Lots of love xxx

1. Fay:
    15 juli 2014
    Ik vind t helemaal top om te lezen!! Have fun sweety
  2. Hennie:
    15 juli 2014
    Wat heerlijk en leuk om te lezen, wat hebben jullie het gezellig samen. Heel veel plezier dekkende weken.
    Xxxx
  3. Hennie:
    De komende weken dus:-))
  4. Kiki:
    15 juli 2014
    @Fay wat leuk dat je het volgt schat!! Dankjewel gaat helemaal goed komen! @Hennie het is heeerlijk ! Komt goed! Hopelijk schijnt het zonnetje ook inmiddels in NL. X
  5. Alyssa:
    15 juli 2014
    Word helemaal blij als ik die verhalen van je lees en ik hoor het je ook allemaal zeggen :p ik ben mega jaloers op je super trip!! Enorm gaaf en once in a lifetime experience! Ik blijf volgen :-) kussiee
  6. Juul:
    Leuk geschreven Kiek! Geniet ervan :D x
  7. Nadia:
    15 juli 2014
    Wat schrijf jij leuk schat! Onwijs mooie ervaring! Geniet er van! En ik blijf je volgen hoor! Dikke kuss(L)
  8. Kiki:
    15 juli 2014
    Leuke reacties dames!!:) gaat helemaal goed hier. Ik hoop met jullie ook. Veel liefs en kussen
  9. Nienke:
    15 juli 2014
    Lieve schat! Wat een leuk verhaaltje! Het zijn btw maleisiers;)
    Geniet lekker en kan niet wachten om te horen hoe jullie Cameron vinden!! Xx
  10. H.v.Opstal:
    16 juli 2014
    Wat ben goed in staat om aan ons over te brengen wat je allemaal beleeft. Niet alleen de gebeurtenissen en de natuur beschrijf je heerlijk, maar je laat ons ook genieten van de emoties die je erbij ondervindt! Het is gewoon heel leuk om te lezen hoe je open en zonder reserves je kunt uitdrukken. Je schrijft zoals je praat.heerlijk we genieten er van. Ga zo verder, wees voorzichtig! Opa en Omar