Kuala Lumpur

12 juli 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Day 1: "Laten we om 08:00 opstaan!!" spreken we af om 04:00... Laar maakt me om 09:00 wakker: "kiek.. Wat doen we?" Waarop ik antwoord: "laten we onszelf nog wat rust gunnen". Ik word een aantal keer wakker, maar m'n slaapbox is zo donker en fijn en ligt zo heerlijk dat ik t niet door heb dat het al middag is. Om 15:00 staan we op en om 16:00 staan we midden in Chinatown. Het krioelt van de Chinezen (goh) en we eten en drinken voor €3.40 aan t eind van de Central Market.

We besluiten naar de KL Tower te wandelen. Onderweg overhoren we elkaar het tellen in het Aziatisch. We boeken progressie!! Een teleurstelling wanneer we boven zijn.. Mooi uitzicht hoor, maar te toeristisch. Al snel zijn we beneden en daar is het 'celebrity' moment. Twee Chinezen/Japanners/Indische willen met ons op de foto. Cultuurschok.. Inmiddels is het 19:30, de hooooogste tijd voor een lekker drankje!

we lopen door de barstreet en mensen proberen ons binnen te halen. Ik hoor "vodka lime" en ben verkocht aan Mango's Bar. We eindigen later in een Mexicaanse bar en willen graag buiten zitten. No problem zegt de manager, "that's good for The business if you two sit here."

1,5 liter frozen magharita pineapple-mint, tequila cocktail, gin tonic en vodka lime later sluipen we huiswaarts.... Feeling? GREAT!

Day 2: we halen het gratis ontbijt, nadat we onszelf na t douchen hebben buitengesloten (typisch), drinken koffie en wijzigen onze plannen voor de zoveelste keer. Why not? De wereld ligt aan onze voeten!

Little India.. Nog nooit zoveel islamitische mensen op zo klein oppervlak gezien. We duiken er midden in en steken boven iedereen uit. We kopen een lange rok en genieten van alle mogelijke variaties in hoofddoeken. Wat een kleurrijke beleving!

Tijdens lunch besluiten we een clubje op te richten (wat voor 1 dat houden we nog even spannend). Creativiteit wordt opgewekt.

Na 7 uur gelopen te hebben vandaag concludeer ik t volgende: Kuala Lumpur is een mega grote, beetje viezige stad met Chinatown, Little India, armoedige plekken en een winkelstraat met de meest dure grote malls die je maar kan bedenken.. Het staat vol met giga flats en hotels, maar ook schattige barretjes. Geinig maar nee, niet voor herhaling vatbaar.

We besluiten om op de rooftop van t hostel te chillen, bbqen wat, kaarten, wijzigen onze plannen wederom.. Gewoon omdat het kan.. En kletsen wat met een Duitse traveller. Ik lig op tijd in bed en heb zin in morgen. Op naar Lumut met de bus en dan met de boot naar een prachtig eiland Pangkor. We hebben niks geboekt en niks gepland.. Because that's The best way to travel:)

oh ja, niet te vergeten.. Onze daily workout. We zijn compleet voor gek verklaard, maar laten we eerlijk zijn.. Gewoon zijn is ook zo gewoon..

Ik geniet nu al van het reizen en samen met mi amiga gaan we fantastische tijden tegemoet en het smaakt naar meer! Lucky for me.. Het duurt nog 5 hele weken!!!!

All The best

xox

1. Alyssa:
    12 juli 2014
    Super!! :-D enjoy lieverd!!
  2. Susanne:
    13 juli 2014
    Ohhhh wat voor clubje is het nou!! Haha geniet er van kiek!! Xxxx
  3. Lon:
    13 juli 2014
    Leuk geschreven Kiek! Klinkt goed allemaal! Have fun! X
  4. Kiki:
    15 juli 2014
    Dankjewel allemaal:) komt zeker goed! Na iedere accomodatie een verhaaltje! Jaaaa suus thats secret;) haha. Geniet in holland!! Hoop dat het inmiddels wat beter weer is voor jullie. Big hugg x