Mama Africa 2016

Goeiemoggol luitjes!

Juli 2014. Ik zit op het eiland Borneo in een hotel bij te komen van mijn 1e backpack trip. Weg te dromen aan het zwembad over mijn volgende trip.. Vrijwilligerswerk in Afrika. Ja dat wordt het! En die tijd is nu aangebroken.

Over precies twee weken vertrek ik als Volunteer Manager naar het armoedige, maar oh zo vriendelijke, mooie Tanzania. Ik ga met de reisorganisatie Raleigh International (http://www.raleighinternational.org) en zal drie maanden begeleider zijn van een clubje vrijwilligers van 17 tot 23 jaar.

Door de droogte in Afrika zal ik voornamelijk projecten opzetten met de lokale bevolking wat betreft primitieve watervoorzieningen. Daarnaast is er een groot gebrek aan sanitair. Ook dat wordt aangepakt en we zullen les gaan geven, laten zien hoe je hygiënischer kunt leven en ziektes kan beperken. Gedurende deze projecten slaap ik bij de lokale bevolking en wordt ik compleet onder gedompeld in de Afrikaanse cultuur. Oftewel: ZO GAAF!!

Ben ik er klaar voor? Zoals de meeste me kennen presteer ik graag onder druk;) dus ik moet nog veel regelen, haha. Daarbuiten, man man man ik kan niet wachten! Op avontuur!!! Dat is wat ik het liefste doe!

Quit your job, buy a ticket, take a plane & never return! Nou oke dat 'never' weet ik nog niet, maar als t me bevalt daar in Mama Africa dan ga ik na die drie maanden nog wel ff de tijd nemen om meer te zien. Dus met zekerheid zeggen wanneer ik terug kom doe ik niet ;)

Wat moet je weten?
* Ik kan slechts 2 a 3 dagen per maand bij mijn telefoon en dan hoop ik dat ik internet heb. Oftewel: ik ben eigenlijk de komende drie maanden NIET bereikbaar. Dont worry! Geen nieuws is goed nieuws!!
* Ik houd deze blog bij als ik internet heb voor het delen van de highlights. Wil je graag een email ontvangen wanneer ik iets heb gepost? Volgens mij kan je jou mailadres hieronder ergens invullen om een melding te krijgen, zo niet stuur me je mailadres dan regel ik het. Je kan me sowieso altijd mailen als je iets kwijt wilt ([email protected]) dan probeer ik te reageren als ik internet heb.
* Er komt geen afscheidsparty zoals jullie misschien gewend zijn van mij. Ik piep m er gewoon tussenuit ineens :D dus wellicht dat ik je nog zie in de komende twee weken en zo niet..

See you whenever I see you ;)

XXXX

1. Doris:
    25 mei 2016
    Trots op wat je gaat doen!!! Heel veel succes en vooral veel plezier! Geniet van je avontuur! X
  2. Caroline de Jongh:
    25 mei 2016
    We zullen je voetstappen volgen in Mama Africa en wens je een prachtige ervaring, ontmoetingen en nieuwe friends. kus van de Real Mama
  3. Hans de jongh:
    25 mei 2016
    Onze vrouwelijke missionaris steekt haar handen uit de mouwen. TOP
  4. Hennie:
    25 mei 2016
    Knap van je. Ik wens je heel veel plezier en mooie ervaringen daar, spannend!
    Lara zou graag met je meegaan:-)
    XXHennie
  5. Danique:
    25 mei 2016
    Een prachtige reis die je tegemoet gaat! Lekker ervaren, genieten en ontdekken! Die afscheidsborrel las ik nog wel in;) Xxx
  6. Marise:
    26 mei 2016
    Fantastisch! Dromen zijn er om waar te maken. Geniet! X Marise
  7. Alyssa:
    26 mei 2016
    Lieve schat, wat ben ik trots op je! Jij bent het perfecte voorbeeld van iemand die volledig haar hart, dromen en ambities najaagt. Ik wens je heel veel succes toppertje en hoop je nog even snel te zien voor die tijd. Dikke kus, Aly
  8. Ad:
    30 mei 2016
    Zo'n 25 jaar geleden zongen we je ouders toe met 'Africa king & Africa queen'. Nog even en hun eerste African princess gaat haar eigen droom waarmaken ! Enjoy !
  9. Suus:
    7 juni 2016
    Lieve Kieks, geniet van je nieuwe avontuur en enjoy!! Heel veel plezier, ik kijk nu al uit naar je verhalen en ervaringen! Wauw je gaat echt iets geweldigs doen! xxx