Life is beautiful

14 juni 2016 - Morogoro, Tanzania

13th of June

6km Trek. Eitjuhhhh! Lang leven mijn sportverleden, want met trots loop ik gemakkelijk met eigen spullen en de tent op mn rug de bergen in (ja bergopwaarts). We slachten met de Machete een suikerriet en ik knabbel aan mijn stukje stok. We steken een beekje over en man o man wat is het hier fantastisch mooi! Midden in de bush bush omringd met gigantische bergen staan random schooltjes waar de schoolkinderen massaal komen kijken hoe wij zwoegend door hun achtertuin bewegen. Op de plek waar we overnachten staat een groep kids ons op te wachten. Ze komen op me af gerend en op de 1 of andere manier willen ze allemaal met mijn hoed op de foto. Ze aaien over mn huid alsof ik een buitenaards wezen ben dat zojuist is geland op planeet Aarde. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je hier weinig Mzungus (blanken) tegenkomt in deze middle of god mag weten waar.

We maken onze culinaire lunch klaar wat bestaat uit een blik koude bonen in rode saus en mixen dat met een klein pakje biscuits. We introduceren onszelf aan de rasta afrikaan die hier functioneert als Huismeester en chillend wachten we op onze coaches die ons verder gaan trainen in 'Life in the Bush Bush'.

Na het diner (instant corn met pasta en tomatensaus) roosteren we nog wat gevonden maiskolven op ons kampvuur en genieten we van een vers uit de boom gevallen passievrucht. Life is beautiful.

X

1. Stefan:
    14 juni 2016
    Toffe verhalen tot nu toe, Kiek! Keep it up zo lang je internet kunt vinden ;-) Klinkt alsof je het nog goed naar je zin hebt, dus enjoy it meid! Cheers en groetjes, Stefan
  2. Suus:
    14 juni 2016
    Hoe jij het schrijft zie ik het helemaal voor me. Helemaal geweldig! ! Geniet ervan! Xxx
  3. Tessa:
    15 juni 2016
    Haha reken er maar op dat je 't woord 'Mzungu' nog tot in het eindeloze gaat horen!! Ohh, Swahili is echt een leuke taal ^^ ben helaas al veel weer vergeten! En dat suikerriet, zo wazig maar zo lekker! Heb daar veel op lopen knauwen!