Het leven op een steen

15 juni 2016 - Morogoro, Tanzania

15th June

One day before the PPV's (Project Planning Visits)!! Voor jullie beeldvorming, ik heb tot nu toe 2 avondjes vrij gehad en een keer twee middaguurtjes. Verder staat iedere dag in het teken van trainingen. We worden in een speedy time opgeleid tot Volunteer Managers en daarbij moet je denken aan trainingen over:

- Health & Safety
- Hygiene
- Leadership skills
- Self Awereness
- Homestay visits in de communities
- Hoe om te gaan met budget
- Medical skills (in het ergste geval moet ik prikken geven in de zin van acute antibiotica.. ik ging al bijna van me stokkie toen ze de sinaasappel als patient gebruikte dus dat komt helemaal goed)
- Etc.

Momenteel zit mn hoofd vol met informatie en zit ik op een steen te proberen het te reproduceren.. wat niet echt lukt. En wat ook niet hoeft, want het wordt vanzelf duidelijk. Maar toch, lekker onzeker doen;).

Daarnaaaast ben ik super exited want ik mag het project NRM gaan doen, wat staat voor Nature Resources Management!! Morgen vertrek ik met mijn Tanzaniaanse partner in crime Theo naar het zuiden van Tanzania voor 5 dagen. Daar bevinden zich 3 villages die last hebben van Deforrestation. Oftewel: de flora en fauna wordt verwoest wat invloed heeft op heel veel dingen. We gaan alvast kennis maken met de communities en rondkijken plus de homestays uitzoeken voor ons groepje vrijwilligers. Dan komen we terug naar fieldbase en gaan we de jonge volunteers 4 dagen trainen voordat we naar het project NRM gaan. Ik ga hier de eerste 3 projectweken werken en de laatste 3. Daartussen ben ik met 2 andere leuke chicks in charge of 3 weken backpacken met de kids!! (Ik kan sinds 1 dag kompas lezen en verder hebben we geen ervaring dus dat wordt lachen gieren brullen).

De mensen in de villages hadden gevraagd of wij blanken er net zo uit zien als in de film... which means: dit wordt OERS! Kan niet wachten om het gezin te ontmoeten waar ik ga verblijven. Ik hoop op een maffe stam met bodypaint en rare dansjes en rituelen en super lekker eten en een soort van wc achtig ding zou ook fijn zijn. En Ben en Jerrys ijs.. ik heb dat al een paar keer gehallucineerd..

So far so good! :) XX

PS. Foto's zijn te vinden op facebook. Ik upload ze later hier in de map Tanzania. Ennnn hoe is het daar stelletje Hollanders?!?!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marise:
    15 juni 2016
    Geweldig om je ervaringen te lezen! Good luck met de Flora en Fauna: ze mogen blij zijn met jou ;-)
  2. Caroline de Jongh:
    15 juni 2016
    Met je blonde hoofdje maar onder de Bucket douche om af te koelen. Je talenten komen nu echt van pas. Great! Kus mama
  3. Hermana en Peru:
    15 juni 2016
    Wauw siss, you're making this world prosper again!! Heel tof, ben benieuwd wat je daar allemaal leert. I'm gonna keep following you and your very special stories! Lots of love xxx
  4. H.v.Opstal:
    15 juni 2016
    Oef,Oef. Ik raak opgewonden van jouw super enthousiasme. Je vreet het, je zuigt het binnen , je gaathet doen! Verdrink er niet in, neem vaker die steen om alles goed te verteren, maar ik weet dat jij als een typische doefiguur er steeds tegenaan gaat! Veel, veel succes en denkop tijd aan je zelf.
  5. Alyssa:
    15 juni 2016
    3 verhalen achter elkaar gelezen en het is alsof ik er bij was (met de foto's van FB in mijn achterhoofd). Mooi om te lezen en wat ontzettend tof. Zo trots op jou!! Gaat helemaal kriebelen bij mij dat ik ook zeker zoiets ga doen op een dag :-)
    Hoe het in Nederland is..? Dat zal ik hier allemaal maar niet typen haha
    Lots of love chick x x x