Langkawi

21 juli 2014 - Langkawi Island, Maleisië

Day 1: We negeren het advies van de tour operators en pakken de goedkoopste bus naar de ferry om naar Langkawi te gaan. We hebben een zeer local one te pakken. Geen enkele blanke te bekennen! En dat houdt zich de hele rit vast. Buddha vrouwen in prachtige jurken en overal piercings nestelen zich naast me en hele local groepen proppen zich in het aftandse ding op wielen. Laar wordt geaaid door drie kinderen achter haar en het begint langzamerhand ook te ruiken naar locals, aangezien de bus nokkie vol zit/staat. Ik en een buddha vrouw naast me lachen naar elkaar en ik geniet ervan dat ik geen enkele blanke zie. Het rammelen van de bus en de kleine dorpjes waar we doorheen rijden maken me happy. Ik voel me uiterst veilig en meer op me gemak dan op bepaalde plekken in Holland.

Het inluiden van Langkawi begint onder het genot van, drie keer raden, een overheerlijke Starbucks. We zijn het eens over de goede vibe die er heerst hier.

Een motel net niet op het strand is onze nieuwe acco. Prima again! We eten bij Islandish, een heerlijk Maleis tentje met onze nieuwe favo: Langkawi Sunset cocktail (rode wijn met vers mango sap). Nadat ik nog 10 min in een overheerlijke massage stoel heb gezeten (de man voor mij had per ongeluk voor een uur moneys erin gegooid en bood aan om de rest van de tijd for free over te nemen) ga ik richting het motel. Trusten!

Day 2: Na een heerlijk Starbucks ontbijt maken we een lange scootertrip. Ik voel me in een waas wanneer ik achterop de scooter zit. Aapjes en de gigantische groene jungle passeren me. Ik laat me meevoeren door Laar en terwijl het heerlijke briesje door mn haar waait ben ik tevreden met het feit dat ik nergens aan denk op dat moment.

We pauzeren in Langkawi noord op een fantastisch strand waar we ongeveer de enige zijn. De meeste van jullie zijn welbekend met mijn darmissues. Gek genoeg heb ik door dat gekruide eten en allerlei spicy toelie nergens last van gehad. Tot aan vandaag, ik voel me alsof ik een drieling moet baren nadat we hier ontbeten/geluncht hebben.. No good.

We relaxen na de scootertrip bij Yellow Beach Bar vlak bij ons motel in een soort zittend hangmat coconnetje achtig iets op het strand. Met een vodka lime in mijn hand voel ik me zielsgelukkig. Wat een leven..

Na een groene thee ijsje te hebben gegeten spot Laar een Happy Hour tent. Zeer romantisch, on the beach again en we spelen kaarten onder het genot van twee enorme grote, sterke cocktails per persoon. We krijgen nog een struik met een soort lychees van de manager en hebben lol. Ik vraag waar je sigaretten kan halen en de ober biedt aan om ze voor me te halen. Ik bedank hem vriendelijk.. Dat lukt mij zelf ook wel:). Laar verteld dat ik daar maar aan moet wennen. Vooral in Thailand willen mensen alles voor je doen.. Jeetje.. De zon zien we langzaam ondergaan en etenstijd is aangebroken.

Een hapje bij Islandish met een Langkawi Sunset doet ons weer goed. We beseffen hoe goed we het hebben samen en dat we elkaar na 1,5 week nog lang niet beu zijn! Eerlijk gezegd kunnen we onszelf wel een getrouwd stel noemen onderhand. Het verloopt zo smooth allemaal.. Nog weinig andere mensen ontmoet en dat is ook dikke prima zo! We love it!

Tevens bedenken we dat we in Nederland onze vrije tijd beter kunnen besteden dan doelloos dronken worden. Uiteraard schrappen we dat niet helemaal, maar van dat geld kunnen we veel andere leuke dingen ondernemen. Ik bedoel, ben jij wel eens op alle eilanden geweest in Nederland? Heb jij wel eens wad gelopen? Heb je wel eens tijd in Friesland doorgebracht?!

We krijgen gratis bier na het eten en de reden is: "if you're not drunk I'll never make a chance." Schattig... Na ronde twee haken we toch maar af en gaan naar bed. Morgenvroeg de ferry halen naar.......

#newstuff

Alle festivallers, bijgekomen van het weekend?!

Langkawi, een prachtig eiland. Mooie lange witte stranden en een flinke bos jungle. De vibe hier was goed, toch hebben we na 2 nachtjes behoefte aan new adventure.

Een dikke proost op het leven! X

1. Alyssa:
    21 juli 2014
    Hahahhahaha!!! Wat kun je toch heerlijk schrijven lieverd :p ik ben wel eens in Frieslans geweest en op Texel... Hoe vind je die? Hihi! Maar wat een wijze woorden! Je moet schrijfster worden! Ik zeg, volg Marise en schrijf een boek na deze trip want ik weet zeker dat veel mensen dan precies jullie reis willen maken door jouw te gekke verhalen :D kussiee
  2. Caroline de Jongh:
    21 juli 2014
    Lieve Kiek, wat een heerlijk verhaal weer en ja, je heb schrijftalent!! Best gek dat je zo op de mooiste plekjes op aarde ronddoolt en toch zo kan meelezen wat je gisteren hebt meegemaakt. Heerlijk mijn oudste dochter op reis. Miss you xxx