Kuala Terengganu

31 juli 2014 - Kuala Terengganu, Maleisië

Leven van dag tot dag. Eigenlijk van bijna minuut tot minuut. Dat is wat wij doen. Van de Perhantians af is 1.. En dan? Even een kijkje nemen in Singapore! Dat lijkt ons cool. Hier doen we meerdere dagen over bedenken we en kijken in de reisbijbel wat we onderweg allemaal tegenkomen. Cherating, een surfersplaatsje is een mooie tussenstop aan de oostkust van Maleisië. Hoe komen we daar? Er gaat vast een bus..

Oke die gaat dus niet.. Maar er gaan wel taxi's! Kuala Terengganu is de dichtstbijzijnde stad waar we kans maken op een bus naar Cherating. Ik bedenk me dat ik nog nooit zo lekker in een taxi heb gezeten. De achterbank staat in een soort chillstand en ik zak een beetje weg in de kussens.. Heerlijk!! Door de reispil en mijn huge kater val ik meteen als een blok in slaap..

Na 1,5 uur word ik wakker in Kuala Terengganu. In deze stad blijkt dat er geen bussen meer gaan in verband met de feestdagen (einde Ramadan). Koffie drinken, lunchen en op zoek naar een slaapplek hier dan maar! :) het mooie aan onze reisstijl is dat alles altijd goed komt, omdat we niks boeken en/of reserveren van te voren. Er is dus altijd een weg. Meerdere zelfs! De hele wereld ligt constant aan je voeten en je bent zo vrij als een vogeltje om te gaan en staan waar je maar wilt. Het mooie aan niks plannen, is ook dat je op plekken komt waar je anders nooit zou komen. Zoals in Kuala Terrenganu..

Een voor Aziatische begrippen mooie, schone stad aan het water met zelfs een witte boulevard met palmbomen. We belanden in een gek, vervallen, beetje viezig hotel en hebben het idee wederom als enige gast hier te verblijven. Ach, we slapen er ten slotte alleen maar. Al was het wel vreemd om in de verlaten hal op de derde verdieping achter een uitgestalde, kapot gescheurde, kartonnen doos op een vervallen barretje, plotseling een chinees te zien staan met zijn ogen dicht.. Hij brabbelt wat in zichzelf.. Dat verwacht je niet tegen te komen zeg maar..

Het is inmiddels etenstijd en we gaan de stad in. Wat een super speciaal plekje is dit! We belanden namelijk in Chinatown (dat iedere stad heeft, daar niet van). Alleen dit keer is het niet zomaar een Chinatown.. Het is een soort klein stukje Disneyworld maar dan in het echt. Allerlei schattige gekleurde huisjes met ieder weer een eigenaardige touch. Een mooi chinees tempeltje waar ik wierook aansteek en de beelden aandachtig bekijk. Prachtig! Tegelijkertijd ook angstaanjagend.. Waarvoor zou dat zijn? Ik ga me echt beter inlezen in de Chinese cultuur.. Misschien dat Opie me hier meer over kan vertellen als ik terug ben.

De romantische straatlantaarntjes en kleine kozijntjes maken het helemaal af! We zien zelfs een verlaten, blauw pand waar een boom in groeit...... Mi gado, hoe cool en artistiek is dat?!

De mensen hier zijn super vriendelijk en sommige willen graag met ons op de foto. Cute:) Laar en ik voelen ons vredig en voldaan in dit bijzondere wijkje met een bijzonder aangename vibe.

Zo zie je maar weer.. Na een lekker hapje kruipen we voldaan in ons viezige bed. De mieren kruipen langs mijn hoofd..... Ach, na drie weken van alles en nog wat gezien en ervaren te hebben pas je vanzelf je referentiekader aan;) ik zal jullie de details over bepaalde wc's bijvoorbeeld besparen..... Al ben ik inmiddels redelijk goed geworden in het "squat-plassen".

Weltrusten.

1. Alyssa:
    31 juli 2014
    Hahahahha squad plassen :p jij haalt zo'n squad challenge nu makkelijk!
  2. Angela:
    31 juli 2014
    Super kiek, ik lees met je mee. Ik zie het helemaal voor me. Lekker genieten van je avontuur♡
  3. Kiki:
    31 juli 2014
    Haha nou dat weet ik nog niet Aly ;) ik HAAT squatten namelijk.. Aah leuk Angie dat je mee leest. Doe ik zeker, dikke knuffel xxx