Koh Lanta

25 juli 2014 - Koh Lanta, Thailand

Day 1: Wat fijn dat we met Herbert en Brigitte mee kunnen rijden vanaf mainland naar Koh Lanta!! Een uber luxe mini-van met ingebouwde tv wordt het vervoer voor de komende 5 uur. Beetje jammer dat de taxi chauf een soort slechte thaise porno zender opzet (waar de kleine Lente ook bij zit). "Doe maar even uit...." Aldus Herbert. Strak plan.. Hier steekt niemand iets van op.

Aangekomen gaan Laar en ik, nadat de rest bij hun resort is afgezet, met de tuktuk (fantastisch ding overigens) terug naar het centrum. Ik bedenk me wat voor winkel/keuken ik aan mijn scooter zou vastbinden mocht ik voor die keus komen te staan.. Er gaat van alles door mijn hoofd.

Een leuke acco met eigen huisje bij het strand en een (vies!) zwembad wordt het verblijf voor de komende twee nachten. We huren een scooter en gaan op tour.

We eten bij The Galaxy en voelen ons gesloopt van de afgelopen nachten. Chillen in ons huisje en om 21:00 gaat het licht uit.. Morgen weer een nieuwe dag.

Day 2: Opstaan! Klokje rond geslapen:) We hebben gister een neppe Starbucks gezien, dus daar moeten we echt even heen voordat we ergens gaan ontbijten.

Ik rijd met Laar de oprit af en de band van de scooter voelt leeg/lek. "Hoe kan dit? We hebben hem gisteravond gewoon voor de office neergezet in goede staat?" Terug bij het resort krijgen we een heftige discussie met de eigenares. Wel via telefoon, want de jongen achter de balie kan geen engels en roept alleen maar dat we moeten betalen. Niks ervan!! De eigenares wordt uiteindelijk zo kwaad dat ze ophangt. De jongen haalt er een maat bij die redelijk engels kan en Laar legt uit dat het niet normaal is hoe wij hier worden behandeld en dat het alles behalve goede service is. De scooter was gister nog in goede staat en nu ineens niet meer? En dat is onze schuld?! De maat roept alleen maar "this is business, this is how it goes, you need to pay you need to pay". We moeten helaas wel een nieuwe scooter hebben, want al die tuktuk ritjes zijn zeker duurder. We betalen ze 5 euro en krijgen met tegenzin een nieuwe. Ik voel me opgelicht en word lichtelijk agressief.. Vanaf dat moment is onze relatie met het personeel verpest. Goed, op naar de lekkere koffie..

Het begint ineens als een malle te stortregenen wanneer we na de koffie op zoek gaan naar een lekker ontbijt. Ook dit nog!! Echt zo'n moesson bui waar je U tegen zegt valt neer op het eiland. Na een mislukte schuilpoging besluiten we terug te gaan naar de acco. Het regent en waait zo hard dat de regendruppels als hagelstenen tegen me huid aan ketsen. Ik heb het voor t eerst koud...

Nadat we onze kleren hebben uitgewringd en het droog is lopen we naar Danny's. Een schattig ontbijt tentje wat gerund wordt door een semi gehandicapte oude man en zijn vrouw. Hij verwelkomt ons met zijn enorme shag stem en ik geniet van mijn veggie omelet.

Poging twee om iets te ondernemen vandaag: een kookcursus. We scooteren er met veel zin heen. Helaas is de kookschool in juni en juli gesloten vanwege het laagseizoen.... Fijn, en het begint weer te stortregenen... We zijn echt vervloekt vandaag.

Oke, dit is dus HET moment jezelf te trakteren op een lekkere fles rode wijn. Ook al is het pas 14:00. We need it en we deserve it. Laar wil graag 1 van de 1000 "shrimp floss" crackers proberen.. (die naam alleen al). Absoluut geen succes. Alsof je dooie rottende rauwe garnaal met een krokant korstje naar binnen werkt.. Bah!! En de zak bbq chips wordt opengetrokken.

We realiseren ons dat hier toch echt een soort vervroegd regenseizoen is begonnen. Change of plans dus! Ga niet in de regen zitten.. Toedels.

Morgen pakken we onze biezen en gaan weer terug naar het zuiden en richting de oostkant van Maleisië. We boeken een ticket naar Brunei voor over twee weken en ik voel me aangeschoten en lekker. Heerlijk om zo vrij te zijn als een vogeltje :D "Regent het hier de komende week? Oh dan peren we m even naar een ander land.." en bedenk me dat alles zo weer zijn positieve kanten heeft. Het glas is halfvol..

'S avonds fixen we een mini-van naar Hat Yai voor de volgende dag bij een mega stonede gast/tour operator. Als dat maar goed gaat.. en kopen we wat nieuwe shortjes en kleding voor een prikkie op straat. De Primark is er niks bij. We hebben afgesproken met Herbert, Brigitte en Lente een hapje te eten. Een seafood restaurant aan het water.. Top afsluiting!

Terug bij het resort worden we ongeveer gedwongen te vertellen waar we morgen heen gaan. Laar zegt dat we al een ticket hebben en dat het "none of their business" is waar we heen gaan. De man achter de balie vind dat niet leuk.... Want dat hebben we natuurlijk niet via hen geregeld. Weer ruzie dus.. We negeren zijn vragen en idiote gedrag en gaan naar ons huisje. Laar vertelt me dat ze je soms zelfs savonds laat nog uit je hotel zetten als je een vervolg trip niet via hen heb geregeld. Vandaar dat ze wijselijk haar mond hielt. Pff, wat een volk zeg... Wordt dus een dikke vette negatieve review!!!

Koh Lanta, je zal vast prachtig zijn.. Helaas hebben we niet veel van je mogen zien en heerste er een soort vloek over ons heen. Nu met een tussenstop in Hat Yai weer back to Malaysia. Our favorite:)

Verschil moet er zijn..

Besos xxx

1. Hennie:
    25 juli 2014
    Haha om alles weer in evenwicht te krijgen. Op naar het volgende gezellige avontuur met zon natuurlijk.

XXXHennie