Hat Yai

27 juli 2014 - Hat Yai, Thailand

Day 1: om 7:30 zitten we te wachten in Koh Lanta op onze mini-van. Onze grote vriend achter de office wil nog steeds weten waar we heen gaan. Hij begint humeurig tegen Laar te doen. "Op naar Danny's" zeg ik. Dat ligt toch aan het eind van de oprit. Al die negatieve energieën allemaal.. Weg hier.

Het is inmiddels 08:30 en we zitten nog steeds bij Danny's. Geen mini-van.. Zouden we dan toch opgelicht zijn door die stonede garnaal? Danny belt een paar keer, geen gehoor. Hij zegt dat wanneer het stopt met regenen, een van ons met zijn vrouw naar de tour office gaat. Chill, hoe dan ook komt het goed. Ik ervaar ook nul stress om eerlijk te zijn.. Niemand gaat er dood, niemand heeft pijn. We komen vast wel in Hat Yai. Al is het niet nu, dan is het wel vanavond of morgen. En inderdaad, om 09:15 arriveert onze sjiek de friemel mini-van met een thai in pak:) wij zijn blij!

Deze 4,5 uur durende rit voel ik me uitermate rustig. Ik luister veel muziek en mijn creatieve brein slaat op hol. Ik maak Things I Love, Things To Do en Things To Buy lijstjes. Ik ben helemaal in mijn hummetje!:D

Hat Yai is een grote stad in het zuiden van Thailand. In een van de grote mega shoppingmalls full of de zogeheten 'ladyboys' eten we Dim Sum. Heerlijk! Nu op zoek naar een hotel.

Het Tube Hotel. Centraal gelegen en wat een luxe weer zeg. Een overheerlijk zacht groot bed en een mega douche. Love it!! Hier kunnen we zeker goed bijkomen.

We lopen rond door het centrum. Ik voel me fijn.. Het leeft en het is druk. Helaas staat er nergens een vuilnisbak op straat dus het is viezig. De ratten lopen langs de stoep..

We aanschouwen een super stoere groep streetdance meiden die een poging doen om ongeveer tegelijk te dansen op een veredelt Christina Aguilera nummer. Helaas wil dit niet helemaal lukken, maar je ziet ze stralen. Dit vindt overigens plaats recht voor McDonalds. Toch vind ik deze slechte choreografie geen geld waard. Echt zo'n situatie waarvan je denkt: zelfs mijn opa en oma kunnen dit beter.

We eten, wandelen nog wat naar de "rivier" waar een floating market zou moeten liggen. Aangekomen blijkt het een drooggelegde sloot te zijn.. Ach, dan doen we toch nog lekker een borreltje bij de pub! Terwijl ik spijt heb van mijn rode wijn, aangezien het ijskoud is, nergens naar smaakt en ik onderop een stuk plastic van de dop tegen kom, hangen er aan de overkant mannen uit het raam. We zijn wederom een bezienswaardigheid. Om eerlijk te zijn heb ik ook nog geen andere blanke gezien..

We kletsen over de enorme inefficiënte bedrading van de elektriciteit in deze stad en ik bestel nog een San Miguel Light Less Calories (helemaal mijn ding!!). Nadat er plotseling een olifant voorbij het terras loopt gaan we richting huiswaarts. Het kan allemaal in Thailand.. We zijn het er over eens dat die beesten niet in de smog moeten lopen, maar ik de jungle. Triest dat deze olifant als attractie wordt gebruikt..

Day 2: kan niet missen, een Starbucks in deze mega stad! Beetje jammer dat wanneer we aankomen het stoomapparaat kapot is voor de melk. "Hoelang moeten we wachten?" 30 min. Prima.. Hier heb ik namelijk meerdere malen over gedroomd vannacht. En ik geniet van onze gratis espresso en bananentaartje.

De zon schijnt weer vandaag en ik voel me heerlijk thuis in Hat Yai. Na mn peukie in het zonnetje nog even wat doekjes halen voor de toiletmomenten (ik ben namelijk nog steeds van mening dat die hoge drukspuit naast iedere wc niet hygiënisch is) en we zijn weer klaar om te gaan! Next stop: Kota Bharu in Malaysia. Back to our roots!

Liefs en het allerbeste voor iedereen,

Van een optimistische, vrolijke, avontuurlijke en tevreden hollander:)

1. Alyssa:
    Xxxxxxxxx enjoy!!
  2. Gerrie:
    27 juli 2014
    Leuk verhaaltje weet schat! Jullie zijn heerlijk aan het genieten daar zo te lezen!! Enjoy! Xxx
  3. Kiki:
    Dankjewel ladies!!:) Ja het ultieme vrijheidsgevoel dit! Heerl
  4. Kiki:
    27 juli 2014
    Hoooo er ging iets mis. Heerlijk is dat! Super leuk dat jullie het ook volgen :D dikke knuffel xxx
  5. H.v.Opstal:
    27 juli 2014
    Weer een gezellig verslag van jullie belevenissen. Het toppunt is wel dat je dingen ziet die zo slecht zijn uitgevoerd, dat je van mening bent dat je Opa en Oma dat nog beter kunnen! Je levendige verslagen met dergelijke hoogtepunten doen bij mij de haast onweerstaanbare drang opkomen om ook nog eens zo'n reis te ondernemen. Ik geniet van je stimulerende verhalen! Gr Opa en Oma
  6. Susanne:
    29 juli 2014
    Leuk verhaaltje zo :). Klinkt goed!