Injectie positieve energie

22 oktober 2017 - Breda, Nederland

Leesvoer voor je kater

Eigenlijk heb ik een hekel aan blogs. Het gaat vaak over hoe laat iemand is opgestaan, wat hij/zij heeft gegeten en heeft gedaan op een dag. Prima dat je dingen van je afschrijft. Vooral blijven doen. Tegenwoordig wordt het zelfs wetenschappelijk onderbouwt dat het stress verlichtend werkt. Maar doe dat lekker in je dagboekje. Tegenwoordig als je een recept wilt opzoeken krijg je eerst een vet lang onboeiend levensverhaal en moet je vervolgens tussen de regels door de ingrediënten eruit plukken. “Het interesseert me niet fitchick, ik wil gewoon een recept hebben!” Grrrr.

Dus. Dat is eruit. Waarom ik nu toch een blog ga schrijven? Ik ga het ten eerste geen blog noemen, omdat ik daar dus een niet al te beste associatie mee heb. Nee, dit is leesvoer. Leesvoer voor je kater. Als je die hebt. Figuurlijk natuurlijk. Of letterlijk, maar dan moet je het eerst printen…

Anyways. “Wat gaat ze dan schrijven?” Denk je nu. “Ze is toch helemaal niet op reis, aangezien we via reislogger een bericht krijgen?” Nou, dat ben ik dus wel. Op reis in mezelf. En ik kom de laatste tijd toch tot een shitload aan inzichten! “Oh help, daar gaan we.” Wees maar niet bang. Ik ga geen hele diepe, spirituele uitspraken onder je neus leggen. Veul te heftig voor op de zondagmiddag. Ik heb gewoon wat te melden. Aan de wereld. Omdat ik wil dat de mens gelukkig is en minder stress heeft. Dat er meer vrede en vreugde is. En dat iedereen, letterlijk… IEDEREEN gelukkig kan zijn met zichzelf en daardoor ook met anderen.

Pak een bakkie erbij zou ik zeggen. Komtie:

Zondag. Kutweer. Ook al hebben we heerlijke zonnestralen mogen ontvangen in de afgelopen week, ik hoor de meeste mensen al denken: “Waar is die zon? Typisch Nederlands klimaat! Wat zou het lekker zijn in Spanje he. Woonden we maar in Spanje.” Geef je humeur maar de schuld aan het weer ja. Ik weet dat er mensen zijn die echt depressief raken door donkere dagen, no offense. Maar dat humeurtje van je is de energie die jij met je meebrengt. Waar je ook bent. En dat heeft invloed. Op jezelf en op anderen en daardoor weer terug op jezelf.

Afrika, Amerika, Azië, Europa. Ik heb het allemaal gezien. En soms denk ik weleens: ik zit echt veel lekkerder in mijn vel als ik me bevind tussen andere culturen. Ik ben erachter gekomen dat dat komt omdat het nieuw is. Want, alles wat nieuw is geeft mij energie. Positieve energie. Daarna? Dan neemt mijn doorgewinterde persoonlijkheid de energie weer over. Conclusie: waar je ook bent, je neemt altijd jezelf mee. Je kunt niet wegrennen van problemen, het weer of je werk. Ja, het kan wel. Tijdelijk. Want op je nieuwe bestemming ga je ook weer werken, is het misschien wel weer te heet en komen er nieuwe uitdagingen (problemen) op je pad.

Het gaat erom hoe je met je problemen omgaat. Jouw houding tegenover de situatie is bepalend. Tegenover iedere situatie. The good or the bad. Zijn het daadwerkelijk wel problemen? Of kan ik nu het regent, eindelijk eens mijn kledingkast uitzoeken wat ik al wekenlang gepland heb? Mega voldoening! En kan ik, nu ik erachter ben dat deze job geen goede match voor mij is, eindelijk verder kijken wat wél bij mij past? In plaats van doen alsof ik het allemaal zo leuk vind, en de kans missen om te doen wat ik écht leuk vind? En is het geen teken, dat wanneer die ene vriendschap/relatie mij zoveel stress geeft, ik een kans krijg om afscheid te nemen om op zoek te gaan naar een betere vriendschap/relatie? Want je omgeving is zeer, maar dan ook zeer bepalend voor het bereiken van jou dromen. En hey, er lopen nog ongeveer 1203981092480283 mensen rond op de wereld. Komt goed he!

Just saying. Ik schrijf dit, omdat ik een boodschap wil overbrengen dat mij eigenlijk door al mijn struggles heen helpt. Altijd.

Optimisme. Positiviteit leidt tot een gelukkiger en langer leven. For real. Ook als het regent, ook als je helaas afscheid moet nemen van die ene vriend/vriendin. Overal worden kansen geboden om gelukkiger te leven. Alleen de beslissing moet jij zelf maken. Want niemand anders gaat het voor je doen. And life can be over in a split second, you know.

Hoe kom ik hier ineens bij? Nou, dat optimisme heeft gelukkig altijd in mij gezeten. Altijd zoeken naar wat er wél mogelijk is. Maar het ineens de juiste keuzes maken om te doen wat ik écht graag wil? Dat heeft een paar jaar geduurd hoor, HAHA! Daar ga je! Nee gekheid, het is en blijft een proces. Ik dacht serieus, dat als ik 25 zou zijn... Ik echt helemaal 100% appeltje eitje erachter zou zijn wie ik ben, waar ik van hou, wat ik leuk vind etc. Mijn leven zou echt op een hele smoothy rails liggen en ik zou een succesvolle baan, een leuke vriend, een huisje en een lekkere bankrekening hebben.

25 jaar en 1 dag: IT WAS ALL A BIG, HUGE, MFCKING LIE. Wat een vreemde verwachting ook om te denken dat mijn leven compleet zou zijn?! Dus… eigenlijk niets van dat alles was zoals ik had verwacht. Wat nu? De bom sloeg in. Een dikke vette tegenslag. Echt een goeike. Kruispunt: links, rechts, rechtdoor of achteruit. In ieder geval NIET achteruit. NOOIT achteruit gaan. Dat bestaat niet. Hooguit stilstaan.

Ik voelde het als falen, maar tegelijkertijd gingen er ineens zoveel deuren open. Mijn hemel, ik had ZO. VEEL. KEUZES. Oké, er moet geld binnen blijven komen. Dus er moet gewerkt worden. Maar weetje, door in deze ontzettende prestatie gedreven maatschappij bubbel te blijven ga ik niet even lekker tot rust komen om eens te bedenken wat ik wél wil. Want nee, ik doe dat niet tijdens het GTST kijken met een theetje in mijn hand. Nee, ik moet weg uit mijn comfortzone. Helemaal uit mijn zone eigenlijk. En eens met een helikopterview bekijken wat we eens allemaal gaan aanpakken om die stabiliteit die ik voor ogen heb, WEL te realiseren. En daar ging ik, samen met mijn bankrekening naar Afrika.

Well, started from the bottom now I’m here!

Sinds kort mijn eigen bedrijfje in Creative Agency. Ik werk nog steeds in de leukste lunchroom van Breda in een gezellige en inspirerende omgeving. Ik zeg vaker het magische woord “NEE” wat me ruimte geeft om te doen wat ik wil. En ik heb eindelijk… na jarenlang, rust in mijn bolle kop gevonden in de yoga, meditatie en pilates. Oja, en om de balans te houden ram ik er af en toe goed op los tijdens een kickboks lesje.

Heb ik een succesvolle baan? Ik heb er zelfs 2! Geen vaste uren bij allebei, maar ik kan doen wat ik leuk vind. Daarom in mijn ogen: ja, ik heb een succesvolle baan. Ik doe het goed, want ik doe het met passie en liefde. Een huisje? JA. Een lekkere bankrekening? Kijk, je hebt mensen die kunnen sparen en mensen die kunnen uitgeven. Ieder zijn kwaliteiten. Ik behoor overduidelijk tot het laatste. Een leuke vriend? En daar komt het: ik ben heel erg gelukkig met mezelf. Met wat ik momenteel doe, de mensen om me heen. De balans die EINNNDELIJK lijk te vinden. Geluk vind je niet in een ander, maar in jezelf. En wie weet he? Zeg nooit nooit.

Ik kan me nog herinneren dat mijn grote nicht A. in de kroeg tegen me zei: Kiek! Ook in jouw leven komt er ooit een eind aan het feesten hoor. Geloof me! Ook jij gaat straks andere interesses krijgen!” Ik dacht met mijn beschonken hoofd: “uhhhhh ja joh? Ik kan het me niet voorstellen.” But you were damn right girl!! Kijk, ik ben geen heilige en dat zal ik ook niet worden. Maar hoe ik vroeger mijn vreugde en ontspanning vond ik feesten en partijen, vind ik het nu eigenlijk bijna iedere dag in wat ik doe en in de keuzes die ik maak.

Anyways, de boodschap is duidelijk he? Het zit in je, positieve energie. En het komt eruit wanneer je lekker in je vel zit. En dat zit je als je doet waar je blij van wordt en waar je hart sneller van gaat kloppen. En daar kom je achter als je de tijd ervoor neemt. Blijf bewegen, blijf keuzes maken, maar maak ze bewuster. Het lekker in je vel zitten krimpt weer als je JA zegt tegen de verkeerde dingen. En als je dan lang genoeg doet waar je blij van wordt, de juiste keuzes maakt dus, dan wordt je in mijn ogen een optimistisch mens. Je belandt in een positieve spiraal. En optimistische mensen zijn leuker, gezelliger, houden van een lolletje, zien het leven minder somber in en kunnen problemen goed tackelen. Want door die optimistische houding, weet je altijd wel een weg te vinden. En hopelijk wordt de wereld met allemaal positieve mensen een stukje vrediger en vreugdiger.

God, nou… hier kun je wel ff mee vooruit dacht ik zo. Op naar een happy planet! :D

Het glas is halfvol.

Fijne zondag!

1. Sophie vd Bos:
    Go Kieks. Sluit ik me bij aan!😘
  2. Hennie:
    22 oktober 2017
    Volg je hart, want dat Klopt❤️
  3. Mayo:
    22 oktober 2017
    Herkenbaar. Lastig. Raak verwoord.
  4. Janine:
    23 oktober 2017
    Wauw, wat kun jij het leven goed verwoorden. Wijze woorden!
  5. Omi:
    23 oktober 2017
    Kiki wat ben je toch een mooi mens blijf je zelf . Zelfs ik kan nog wat leren van jouw wijzen woorden liefs en hele dikke knuffel.
  6. Kiki:
    24 oktober 2017
    Thanks voor jullie lieve reacties❤ Big hugg xxx
  7. Tess - Kiwi:
    24 oktober 2017