Retreatment week in Portugal!

10 september 2017 - Eindhoven Airport, Nederland

Retreatweek in Portugal

Ja het is weer zo ver! Klaar om er tussenuit te piepen. Ik keek gister naar het weerbericht in Nederland voor komende week en dacht, nah-ahh. Hier ga ik niet blijven.

Nee oke, zo is het niet gegaan. Maar het is toch mooi meegenomen dat het in Portugal aan de kust nog tussen de 26 en 30 graden is. En laat ik daar nou net ff een weekje naartoe gaan😁.

"Met wie ga je?" dat is dan meestal de brandende vraag die ik daarna krijg. Ik ga graag alleen op vakantie. Het mooie is, je bent namelijk nooit alleen. Deze wereld (ik schrik me kapot nu ik op de live worldometers.nl kijk) heeft 7,5 miljard mensen rondlopen. En iedere seconde komen er heul veul bij... Dus er zijn altijd mensen. En nieuwe mensen ontmoeten is 1 van mijn hobbies. En weetje, eigenlijk voel ik me overal ter wereld wel thuis. Als het maar niet te lang op dezelfde plek is. Zoals in Nederland bijvoorbeeld.

Eigenlijk vooral in Nederland. Nee, ik ga ons landje niet afkraken. Het heeft ook veel mooie dingen. Alleen de huidige burn-outs (met name onder de jongeren), artikelen over stress en de yoga/meditatie stroming nemen alleen maar toe. En dat laatste is niet voor niks. Het is weer een gevolg van. Prestatiedruk, hoge verwachtingen stellen aan jezelf en anderen, geen nee kunnen zeggen en soms niet weten hoe je in deze zieke chaos van prikkels je draai moet vinden en de juiste keuzes moet maken. Ja, ik ben er ook 1 van. Daarnaast ben ik altijd in voor een avontuurtje (nee, niet op die manier) en vind ik het allerleukste om nieuwe dingen uit te proberen.

DUS. Wat brengt mij naar de kust van Portugal? De naam van de organisatie is al helemaal mijn ding: HappySoulTravel! 😁 het had meteen m'n aandacht. Ze bieden diverse 'retreatment' reizen aan in het buitenland, maar ook in Nederland organiseren ze leuke weekenden/weken. Ik wist wat ik wilde. Een vakantie om bij te komen. Nieuwe mensen te ontmoeten. Om mijn nieuwe hobby yoga/meditatie te beoefenen en ik wil op avontuur. Of in ieder geval iets doen wat ik nog nooit eerder heb gedaan.

Welcome to the Yoga & Surf Retreatment week in de Algarve in Portugal! Een week lang yogalessen, surflessen, massages, shiatsu, geen alcohol, geen koffie, geen zwarte thee, geen geraffineerde suikers, ONLY. GOOD. VIBES.

De organisatie vroeg wat mijn doel was in deze week. Mijn doel is om te relaxen en te leren surfen. Daarbij is zo'n detox week qua voeding helemaal mooi meegenomen. Mijn gevoelige darmpjes kunnen ook wel wat extra aandacht gebruiken.

Ik fiets met mijn weekendtas op me rug naar het station. De zon schijnt vol in mijn gezicht. Niemand is nog wakker. Ik pak de eerste trein naar Eindhoven Aiport. Ik ben nu al een gelukkig mens.

Adieu!😊

1. Lon:
    10 september 2017
    Wat super gaaf dat je dit gaat doen Kiek! Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden! Geniet er heel erg van daar, en neem een beetje van dat lekkere weer mee terug... liefs!
  2. Lisette:
    10 september 2017
    Wow Kiki, dat klinkt echt super. Ik ben ook wel van de meditatie en gezonde voeding dus ben wel een beetje jaloers op jeπŸ˜€. Geniet er van en ik hoor graag je ervaringen.
  3. Aloyse Gruithuijzen:
    10 september 2017
    Geweldig idee...daarna toch wel een wijntje waard hier?
    Geniet ze! 😎
  4. Tim:
    10 september 2017
    Klinkt goed, veel plezier!!
  5. Marise:
    10 september 2017
    Geweldig! Wat ben jij goed bezig! Geniet van de hernieuwde energie door het detoxen. Het is fantastisch.
  6. Anoek:
    Wow, gaaf!!! Enjoy!
  7. Alyssa:
    12 september 2017
    Gaaf Kiek!! Klinkt interessant en wellicht some day iets voor mij ;-) wil meeeeeer horen straks!! Snel weer een date plannen. Dikke kus!
  8. Kiki:
    16 september 2017
    Bedankt voor alle reacties lieve mensen!😊 Leuk dat jullie (weer) meelezen. Big hugg x